Asielopvang in Borlo ?

Op 19 juni 2012

Net zoals iedereen in Gingelom (en meer in het bijzonder de inwoners van Borlo) moesten wij ook via de pers vernemen dat Fedasil de opening van een asielopvang plande in de oude rijkswachtkazerne te Borlo.

Borlo oude rijkswachtkazerne

N-VA hekelt vooral het gebrek aan communicatie zowel vanwege Fedasil als vanwege het college van Schepenen en Burgemeester van Gingelom. Noch de Burgemeester, noch de OCMW-Voorzitter waren aanwezig op de info vergadering op zondagmiddag 17 juni !!!!!!

N-VA hanteert de stelling dat elke gemeente naar vermogen hulp moet bieden, maar tegelijkertijd oog moet hebben voor de leefbaarheid van de gemeente. Elke gemeente moet zijn deel doen om de opvangcrisis mee aan te pakken. Maar elke gemeente heeft ook het recht en de plicht om tegenover zijn inwoners een juiste balans na te streven.

Net zoals de inwoners van Borlo had het N-VA bestuur van Gingelom een heleboel vragen, die we hebben verwoord in een brief die we maandag persoonlijk hebben afgegeven aan het gemeentehuis.

Een copy van deze brief vindt u bijgesloten.

Hoe waardevol vond je dit artikel?